NewsSport
esports

007 First Light-oppfølgere vil ha en annen utgiver

Eventuelle oppfølgere til 007 First Light får en ny utgiver. IO Interactive, utvikleren og utgiveren av det første spillet, har allerede gjort det klart at de planlegger å lage minst en trilogi med James Bond-spill, og med den rapporterte suksessen til deres 007-debut, ville vi ikke bli overrasket over å se arbeidet med det neste spillet starte med en gang.

Fra nå av vil vi imidlertid se 007-titler utgitt av Amazon Games. Dette burde ikke overraske noen, ettersom Amazon har rettighetene til James Bond-IP-en. Den eneste grunnen til at de ikke publiserte det første spillet var fordi den avtalen ennå ikke hadde gått gjennom.

"Vi gjorde det ikke [lage First Light]. Vi har en eierandel i det fordi vi nå eier IP-en, men det IP-oppkjøpet skjedde etter at First Light IO-avtalen allerede var gjort, " sa Amazon Games-sjef Jeff Gattis i et intervju med Polygon.

Gattis ser dette som en stor mulighet til å utvide rekkevidden til 007-medier, ved å integrere videospill og filmer og TV. "Den linjen blir mye mer utydelig. Vi tror det er en reell mulighet for oss til å skape IP som utvider - eller på en måte utvider - TV-serier og filmer," sa han.

Amazon har store planer med crossovers mellom filmer og spill. En Tomb Raider-serie er planlagt for utgivelse sammen med de nye videospillene, og det er selvfølgelig den enorme suksessen med Fallout-serien også. Nå håper vi bare å høre mer om filmplanene for den neste James Bond-satsingen. Kanskje Patrick Gibson, takket være sin rolle som Bond i First Light, har gjort seg fortjent til en sjanse på live-action-rollen også.

Originalquelle: www.gamereactor.no →